Sinds 2011 is Simone van Bree onderdeel van het Adagium-team. 12,5 jaar dus, dat vormt een mooie aanleiding om met haar terug te blikken op de ontwikkelingen die zij én Adagium doorgemaakt hebben. Als office manager is ze iemand die niet veel op de voorgrond treedt, maar zeker van belangrijke waarde is voor Adagium.
Al 12,5 jaar voel ik mij hier thuis
Direct een goed gevoel
Voordat Simone bij Adagium aansloot verdiende ze haar sporen bij Rabobank. “Van 1999 tot 2011 heb ik voor diverse Rabobank-vestigingen gewerkt en meerdere rollen vervuld. Jarenlang werkte ik als assistent-bedrijfsadviseur en het contact met ondernemers sprak mij aan. Door de vele veranderingen binnen Rabobank ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging. Ik wist dat ik met ondernemers wil blijven werken. Daar zit namelijk volop bedrijvigheid en dat levert een mooie dynamiek op.”
Ze kwam de vacature van office manager bij Adagium tegen. Hoewel de sollicitatietermijn eigenlijk verstreken was, werd Simone toch uitgenodigd. “Er volgden snel een 1ste en 2de gesprek. Ik voelde direct dat er een klik was”, vertelt Simone. “Naast Adagium had ik nog 2 sollicitaties lopen, waar ik uiteindelijk banen aangeboden kreeg. Maar ik had mijn zinnen gezet op Adagium. De warmte van de mensen, ik voelde dat ik hierbij hoor. Gelukkig zag Adagium het ook zitten en boden ook zij mij een contract aan.”
Blik op vooruit
De beginfase van Simone bij Adagium bracht de nodige uitdaging met zich mee. “Laat ik het zo zeggen, Adagium liep een beetje achter met sommige systemen en processen”, legt ze uit. “Er waren bijvoorbeeld nog geen digitale dossiers en facturen werden in Word gemaakt. Genoeg dus waar ik mijn tanden in kon zetten en Adagium kon helpen met professionaliseren. Zo zijn we gestart met digitaliseren en verhoogden we stapsgewijs onze standaard. In het begin hadden Albert en Han daar wel wat moeite mee. Ik was jong, nieuw in de organisatie maar bracht wel een frisse blik. Geleidelijk aan is dat vertrouwen gegroeid.”
Het Adagium-gevoel
Direct voelde Simone zich als een vis in het water. “Vanaf dag 1 hangt er een gemoedelijke sfeer, die er vandaag nog steeds is. Destijds waren we met 5 medewerkers. De lijnen zijn kort en de sfeer is gemoedelijk. Iedereen staat écht klaar voor elkaar. Ik zie mijn collega’s meer dan mijn partner, dan moet de band onderling ook goed en hecht zijn. Mede dankzij de leuke uitstapjes die we doen, daar leren we elkaar op een andere manier kennen. Natuurlijk zijn we gegroeid als bedrijf, maar dat warme Adagium-gevoel is tot op de dag van vandaag behouden.”
Op basis van vertrouwen
“Door de jaren heen versterkt de band omdat je dingen meemaakt met elkaar. Positief en negatief”, vertelt Simone. “Er is een wederzijds vertrouwen met Albert ontstaan. Mede ook door mijn jarenlange ondersteuning voor de basketbalvereniging waar Albert voorzitter was. Dat maakt dat we goed op elkaar ingespeeld zijn. Dat is ook zo met Frank en Tom, voorheen met Han. Binnen Adagium is er een open cultuur waar we nagenoeg alles bespreken met elkaar. Dat maakt dat we een hechte club zijn.”
Nieuw pand, nieuwe ontwikkelingen
In 12,5 jaar tijd is Adagium op alle vlakken gegroeid als bedrijf. Simone: “De organisatie is professioneler, we zijn een erkend overnamekantoor met 8 mensen. Dat betekent ook dat we steeds leukere opdrachten binnenhalen. 2 jaar geleden betraden we ons nieuwe kantoor. Voor mij een bijzondere gebeurtenis, omdat ik samen met de architect de volledige inrichting op mij mocht nemen. Een spannend project omdat het een leeg industrieel pand was en er veel keuzes gemaakt moesten worden. Het is erg mooi om van Frank en Albert het vertrouwen te krijgen. Mijn belangrijkste doel was om het Adagium-gevoel in het pand en interieur te krijgen. Ik denk dat we daar goed in geslaagd zijn.”
Elke dag is anders
De adviseurs zijn inhoudelijk betrokken bij alle dossiers en Simone ondersteunt hen hierbij. “Ik help waar ik kan door bijvoorbeeld alle afspraken te beheren. Hierdoor wordt het voor hen gemakkelijker om het overnameproces te begeleiden en onze klanten te ontlasten. In de beginfase wilde ik alle dossiers kennen. Dat gaat nu niet meer door de groei, maar op hoofdlijnen weet ik wat elke klant doet. Het is inspirerend om de energie van het ondernemerschap mee te krijgen. Het gaat om hun levenswerk en dat voel je.”
Afwisselend. Dat is de term die bij haar naar bovenkomt als ze haar werk moet beschrijven. “Van facturatie, administratie en verzekeringen tot aan klantcontact, personeelszaken en het doorlezen van alle uitgewerkte stukken. En zorgen dat de boodschappen elke week geregeld zijn, zodat de mannen genoeg snoep en cola zero hebben. Elke dag is dus anders en dat maakt het leuk! Bij Adagium organiseren we ook regelmatig evenementen Denk aan onze golfdag en Bier-en-Bitterballen-borrel. Of het Graffiti-event waar we onze relaties uit de comfortzone haalden. Dat soort out-of-the-box activiteiten zijn superleuk om te organiseren. Plus, we krijgen daar mooie reacties op.”
Op naar 25 jaar!
Als organisatie is Adagium sterk gegroeid, maar de kern is nog steeds intact. “We zijn groter, professioneler en hebben zaken meer op orde. Waar Adagium vroeger bekend stond om Albert en Han, zie je dat het bedrijf nu als merk in de markt staat. We zijn nog steeds dat nuchtere en hechte bedrijf. Dat maakt dat ik met goede gevoelens terugkijk op 12,5 jaar Adagium. Ik zit hier op m’n plek en de tijd is voorbij gevlogen. Op naar de 25 jaar!”
Bekijk onze locatie
+31 (0)413 – 22 50 10
info@adagium.nl