Sinds 1 mei 2017 is Jon Pieper als Junior Corporate Finance Analist onderdeel van het team van Adagium. Jon zal zijn collega’s Albert, Han en Frank ondersteunen bij hun werkzaamheden.

Wat ga je precies doen bij Adagium?

Jon: “Als Junior heb ik voor ogen om binnen Adagium te groeien naar een zelfstandig opererende analist en adviseur. Uiteraard zal ik in het begin veelal ter ondersteuning van mijn collega’s werken. Zo ga ik bijvoorbeeld op zoek naar mogelijk interessante aankoop partijen wanneer we met een bedrijfsverkoop bezig zijn. Het is mijn uitdaging om de juiste partijen te vinden die geïnteresseerd zijn in dat wat onze klant aanbiedt. Verder maak ik bedrijfsanalyses en stel ik op basis daarvan waarderingsrapporten op. Om van de meer ervaren collega’s te leren ga ik mee naar bedrijven voor verkoop- en aankoopgesprekken om me zo het vak eigen te maken. Het mooie van een relatief klein bedrijf als Adagium is dat je gelijk in het hele traject meeloopt en dus van begin af aan volledig mee draait in de gang van zaken.”

Hoe kom je bij Adagium terecht?

“Ik heb International Business gestudeerd aan de Universiteit van Maastricht en heb daar zowel mijn bachelor als mijn master behaald. Op de één of andere manier heb ik altijd al interesse in dit vakgebied gehad. Op de universiteit bladerde ik, in de beschikbare Wall Street Journal en Financial Times, altijd gelijk door naar de sectie waarin fusies en overnames besproken werden. Doordat ik wist welke functie ik zocht, heb ik gericht naar vacatures bij Corporate Finance organisaties kunnen zoeken. Werken in het MKB trekt me meer dan het werken bij grote beursgenoteerde bedrijven. De persoonlijke aspecten binnen het MKB spreken me aan. Vandaar ook mijn keuze voor Adagium,” aldus Jon.

Waarom dit vak?

Jon: “Het is een branche met veel uitdaging. Het draait niet alleen om cijfertjes maar juist de menselijke factor is heel belangrijk. Dat interesseert me enorm. Je moet veel ervaring op doen om te groeien binnen dit vakgebied. Het vergt veel mensenkennis, want hoe ga je om met de mensen aan de andere kant van de tafel en welke belangen spelen er allemaal mee? Dat wil ik heel graag leren. En die kans krijg ik hier nu bij Adagium, daar ben ik blij mee.”

Wat is voor jou belangrijk in je werk?

‘Ik vind humor erg belangrijk, zowel met mijn collega’s als richting de klant. En dat kan er alleen maar zijn wanneer er een open en persoonlijk contact is.”
“Maar wat voor mij het allerbelangrijkste is, is dat de klant met een tevreden gevoel op een verkoop- of aankooptraject terugkijkt. Dat tevreden gevoel zou hij na 1 dag, na 1 week, na 1 jaar en zelfs na 10 jaar nog moeten hebben. Die goede beleving is voor mij doorslaggevend,” vertelt Jon.