Vandaag spreken we met Simone van Bree van Adagium Bedrijfsoverdrachten. Zij geeft ons een inkijkje in haar secretariële werkzaamheden bij Adagium en wat haar betrokkenheid is bij alle opdrachten die voorbijkomen. Het is wel eens leuk om dit vanuit een ander perspectief te bekijken, want Simone is de enige collega die niet als adviseur opereert.

Een fijne dynamiek van contact met ondernemers

Simone vindt het leuk om de dynamiek van ondernemingen mee te krijgen. “Voorheen werkte ik lange tijd bij de Rabobank op de afdeling ‘Bedrijven’, waardoor ik veel in aanraking kwam met ondernemers” vertelt ze. En juist dat klantcontact vindt ze zo belangrijk. “Ik houd er van om met mensen in gesprek te zijn en om ze te helpen bij hun vraagstuk, er veranderde veel bij de bank waardoor dit klantcontact afnam en dat was voor mij onder andere een reden om verder te kijken” aldus Simone. Vervolgens vervulde ze nog twee administratieve functies voordat Adagium op haar pad kwam. Er stond een vacature uit bij Adagium die ik via een uitzendbureau vond. Simone: “Ik heb meteen gereageerd en ik werd ook uitgenodigd. Toen ik op gesprek kwam bij Adagium sprak de menselijkheid van iedereen mij enorm aan. Het voelde direct als een soort ‘thuiskomen’. Er was een wederzijdse klik, dus we waren er samen zo uit. Ik werk hier inmiddels sinds 2011 en het bevalt me tot op de dag van vandaag super!”

Iedereen staat voor elkaar klaar

Simone van Bree doet alle secretariële werkzaamheden, verricht de financiële- en de personeelsadministratie, doet de inkoop en stelt offertes mee op. Alhoewel ze de enige persoon binnen Adagium is die niet direct opdrachten met klanten uitvoert en dus geen adviseur is, maakt dat haar rol niet minder belangrijk. Want dankzij Simone loopt alles op rolletjes en wordt alles achter de schermen perfect geregeld. Simone: “Mijn doel is dat adviseurs goed hun werk kunnen uitvoeren en zich geen zorgen hoeven te maken over randzaken. We werken in een ondernemend en betrokken team. Iedereen staat voor elkaar klaar om er voor te zorgen dat werkzaamheden voor onze klanten goed doorlopen en dat we dingen gedaan krijgen.”

Direct contact tussen klant en zijn adviseur is cruciaal

Alle afspraken en intakegesprekken worden door Simone met één van de adviseurs ingepland. “Samen met de adviseur stel ik de offerte op en verstuur deze naar de klant. Vanaf het moment dat het een opdracht wordt, gaat de communicatie rechtstreeks via de adviseur. Dat is ook het beste, want dan heeft de klant een direct aanspreekpunt en kunnen zij snel schakelen gedurende een overnametraject” gaat ze verder. Direct contact tussen de klant en zijn adviseur is belangrijk. Simone: “Als ik daar als schakel tussen zou zitten brengt dit alleen maar vertraging en zou een drempel kunnen opwerpen voor de klant om te bellen. Ik blijf altijd in contact met onze adviseurs zodat ik op de hoogte ben van de hoofdlijnen van lopende overnameprocessen. Zonder dat ik de inhoud ken van zo’n traject, kan ik rekening houden met dat wat nog gaat komen.”

Een betrokken team met een goede teamspirit

Het team van Adagium is erg betrokken en open. “We hebben momenteel een erg fijn en jeugdig team. Alles kan tegen elkaar gezegd worden. Die openheid vind ik erg fijn. Dat is ook een typisch kenmerk van Adagium” zegt Simone.“ Ik vind het mooi om te zien dat ook de jonge teamleden direct honderd procent betrokken zijn bij alle opdrachten. Daardoor leert iedereen snel van de ervaringen van onze senior adviseurs. Zo groeien zij zelf snel door tot een volwaardige adviseur. Ik waardeer dit vertrouwen en deze samenwerking onder de collega’s.” Volgens Simone draagt dit dan ook bij aan de goede teamspirit die er heerst.

Het regelen en organiseren van Events en Ons Adagium

Adagium organiseert jaarlijks diverse events waar Simone een grote rol in speelt. “Ik organiseer jaarlijks twee keer het golf event en voor de zomer organiseren we altijd een zomerborrel voor onze klanten en relaties. Dat is leuk om te doen, omdat we die betrokkenheid met onze klanten en relaties hiermee versterken. Dat is een kracht van Adagium.”

Het magazine Ons Adagium is bij veel mensen in het netwerk bekend. “In dit magazine laten we klanten aan het woord nadat een overnametraject is gesloten. Ik zorg er voor dat klanten geïnterviewd worden en zorg voor andere inhoud van het magazine” vertelt Simone. De rol van Simone als spin in het web bevalt haar uitstekend. “Zoals je ziet heb ik een enorm afwisselende functie. En precies dat vind ik zo leuk. Laat mij maar organiseren en regelen, zodat alles op rolletjes verloopt” besluit Simone.